woensdag 6 september 2017

Workshop Fabulous Flamingo

Zoals misschien sommigen van jullie op mijn Facebookpagina wel hebben gezien, heb ik vorige week een workshop gehouden met de Fabulous Flamingo Stamp Set. De projecten waren geïnspireerd door Pinterest!



's Middags had de tafel al klaargezet om de drie dames te ontvangen! Ik was er helemaal klaar voor!


Aan de hand van deze voorbeelden hebben de dames hun eigen kaarten en tasje gemaakt.


Wij zijn eerst met deze kaart begonnen. Hier zit heel veel stempelwerk in en twee kleine techniekjes: masking en sponzen. Alle onderdelen van deze kaart komen uit de stempelset Fabulous Flamingo en de kleuren die gebruikt zijn, zijn Flirty Flamingo, Tranquil Tide, Lemon Lime Twist, Pool Party en Memento Black.


Toen de eerste kaart klaar was, zijn wij met deze kaart begonnen. Ook nu kwam er voor de meeste dames een nieuwe techniek naar voren: heat embossing. Het principe van heat embossing is, dat je met Versamark inkt eerst op de kaart stempelt en dat je er daarna embossing poeder overheen strooit (in dit geval hadden we voor de Copper Embossing Powder gekozen). Nadat je dit gedaan hebt, ziet alles er nog heel mat uit, maar zodra je de heattool erop zet, gaat het prachtig glimmen.

Het is toch altijd een beetje magie! Het was even stoeien voor de dames, maar de resultaten waren geweldig!


Twee van de drie dames hadden ervoor gekozen om geen solide flamingo te stempelen, maar alleen de omlijning met dit als resultaat!


Deze is echt prachtig geworden. En het is geweldig als iemand haar eigen draai geeft aan de projecten. Ik maak een voorbeeld, maar je bent zeker niet verplicht om het precies na te maken! Dat is eigen creativiteit!


Als laatste hebben we allemaal dit tasje gemaakt. Het tasje is zodanig groot, dat de kaartjes erin zouden passen, dus het is best een behoorlijk formaat. De dames hebben zelf mogen kiezen met welke DSP ze dit tasje zouden maken. Hierdoor zijn ze allemaal hetzelfde maar ook juist weer heel verschillend geworden. Om het tasje te versieren hebben ze de Delightful Daisy gebruikt. Helaas heb ik geen foto's genomen van de andere tasjes.

Ik heb tijdens de workshop altijd de traditie om een kleinigheidje voor de (tot nu toe alleen maar) dames te maken. Dan moet je denken aan een snoepje/chocolaatje of iets dergelijks denken, maar altijd in eigengemaakte verpakking met de producten van Stampin'Up! Deze keer had ik een filmpje op YouTube gezien van Jan Brown. Zij is een Stampin'Up! Demonstratrice in de UK.

Dit heb ik gemaakt......


Een lippenbalsemhouder! Zijn ze niet schattig?

Het was echte een geweldige avond en volgens mij is iedereen tevreden naar huis gegaan. Op naar volgende workshop op donderdag 14 september a.s. Dan gaan we aan de slag met de Painted Harvest set uit de herfst/wintercatalogus. Voor andere data kun je kijken onder het tabje 'workshops'.

Heb je vragen over de producten die ik heb gebruikt? Stuur mij gerust een mailtje op danielle.kassing@gmail.com en dan beantwoord ik je vraag zo snel mogelijk. Wil je een bestelling plaatsen, dan verzorg ik deze graag voor je!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten