maandag 14 oktober 2019

Stampin' Up! Workshop Vieze Vingers

Afgelopen donderderdag heb ik een workshop Vieze Vingers gegeven. Er waren 5 dames aanwezig en wij zijn heerlijk aan het spelen geweest met de Pigment Sprinkles. En het is echt spelen, want je tikt een piep klein beetje pigment poeder op een stuk Watercolor Paper en dan spritz je er wat water overheen. Zodra het water erbij komt gaat het pigment zijn werk doen. Met bijvoorbeeld dit als resultaat!


En elke keer als je dit doet, komt er een ander resultaat uit. Is dat niet geweldig! De dames vonden het echt prachtig en bleven er maar mee spelen. Verschillende kleurencombinaties, meer water, minder water, een beetje pigment erbij en ga zo maar door. We hebben ook verschillende technieken gebruikt, maar daar zal ik in een andere blog op in gaan. De kaartjes van vandaag zijn allebei gemaakt met de techniek eerst pigment op de cardstock en dat water erbij spritzen.

Met een gedeelte van de het rechter vel heb ik de volgende kaart gemaakt.

Stampin' Up! Pigment Sprinkles

 Als basis heb ik een kaartje gemaakt van een stuk Whisper White cardstock van 20 cm bij 10 cm, gerild op 10 cm en dubbel gevouwen. Hierop heb ik een stuk Watercolor paper geplakt van 9,5 cm bij 9,5 cm. Voor deze achtergrond heb ik de Pigment Sprinkles in de kleuren Granny Apple Green, Bermuda Bay en Gorgeous Grape gebruikt.

Hierbovenop heb ik een mat van Whisper White cardstock geplakt van 9 cm bij 9 cm. Hierin heb ik eerst een kerstboom geponst met de Tree Puch en daarna heb ik hem met Stampin' Dimensionals opgeplakt. Als laatste heb ik op een stukje Basic Black cardstock de tekst "ho ho ho" uit de Perfectly Plaid stempelset heat embost met witte embossingpoeder.

Stampin' Up! Pigment Sprinkles en Tree Punch

Voor deze achtergrond had ik de Pigment Sprinkles gebruikt op een stuk Watercolor Paper. Dit papier staat erom bekend dat het heel goed water opneemt. Water en Whisper White cardstock gaan wat minder goed samen en als je teveel water gebruikt gaat het cardstock rullen. Toch wilde ik heel graag proberen wat het resultaat van de Sprinkles op een stuk Whisper White zou zijn. Natuurlijk heb ik dit even uitgetest met deze achtergrond als resultaat.

Stampin' Up! Pigment Sprinkles en Above the Clouds bundle

Omdat je het cardstock niet zo heel nat kunt maken, reageert het dus heel anders. In mijn ogen ook heel mooi. Voor deze achtergrond heb ik alleen Bermuda Bay Pigment Sprinkles gebruikt. Zie je dat er meerdere kleuren pigment in de mix zitten? Ik heb de kaart afgemaakt met de Above the Clouds Bundle.

Bestellen:
Ben jij nu ook zo enthousiast geworden over de Pigment Sprinkles? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag met je bestelling. Uiteraard kun je hier ook terecht voor vragen.

Heel veel stempelplezier!





Nog 1 dag om je op te geven voor onze Creatieve Workshopdag! Dus wees er snel bij!





Gebruikte producten:

Embossing Buddy
[103083]
€ 7,50

1 opmerking: