donderdag 25 juni 2020

Mijn verjaardagstraktatie voor mijn collega's

Gisteren werd ik 47 jaar en uiteraard heb ik op school getrakteerd. Het is de traditie dat ik met mijn verjaardag en feestdagen een kleinigheidje maak voor mijn collega's. Ik had allerlei wilde ideeen, maar door de problemen van de bevoorrading van mijn favoriete budgetwinkel, kon ik niet maken wat ik in eerste instantie wilde. 

Ik ben toen op zoek gegaan naar iets anders en kwam bij Flutterby Heidi terecht. Zij liet echt een heel leuk kopje zien waarin precies een Ferrero Rocher past. Dit filmpje was in inches, dus ik heb deze aangepast naar centimeters. Daarnaast heb ik de maten ook zodanig aangepast, dat je zoveel mogelijk uit een vel DSP kunt halen, zonder al teveel afval. Met mijn maten kun je er 2 halen uit een stuk DSP van 6" x 6" of zelfs 8 uit een stuk DSP van 12" x 12". Super als je er juist een heleboel tegelijkertijd wilt maken. 

Ondanks dat ik jarig was en mijn ouders en schoonouders even een taartje kwamen eten, heb ik in een Facebook Live deze traktatie gemaakt. Wil je zien hoe? Klik dan op onderstaande foto om naar mijn Facebook Live te gaan. 

Stampin' Up! Flowers for Every Season

Werkbeschrijving:
  • Snij een stuk DSP van 15 cm bij 7,5 cm. Als je papier een richting heeft, houdt er dan svp rekening dat de lange kant rechtop is. Ik heb de Flowers for Every Season Designer Series Paper gebruikt. 
  • Snij hier eerst een strookje af van 1 cm en leg dit opzij. Dit heb je later nog nodig.
  • Ril met de lange zijde boven op 2,2 cm - 4,4 cm - 6,6 cm - 8,8 cm - 11 cm en 13,2 cm
  • Draai het DSP een kwartslag en ril met de korte zijde boven op 2,5 cm en 5,5 cm
  • Vouw alle rillijnen
  • Knip de onderkant (de grotere vierkantjes van 2,2 cm bij 2,5 cm) in en knip het kleine rechthoekje eraf. 
  • Knip de andere kleine rechthoekjes ietsjes in (zie de video).
  • Plak nu het kopje in elkaar zoals in de video.
  • Neem het strookje wat je eerst opzij hebt gelegd en buig deze ietsjes met een vouwbeen en plak het als oortje op je kopje.
  • Neem een restant stukje Whisper White en pons met de Small Bloom pons 2 bloemetjes uit. 
  • Spons de randjes van de bloem met een Sponge Dauber en inkt (in mijn geval de nieuwe InColor Magenta Madness).
  • Plak de twee bloemetjes gestaffeld op elkaar en plak een Basic Rhinestone in het midden. Nu is het bloemetje klaar om op je kopje geplakt te worden. 
  • Je traktatie/swap is nu klaar. 
Stampin' Up! Flowers for Every Season

Is hij niet super leuk? En geef toe.... ook super eenvoudig om te maken, toch? Ik heb er in ieder geval heel veel plezier in gehad om er een stuk of 30 voor mijn collega's te maken. 

Bestellen: 
Heb je vragen over de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Of wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Fijne avond en heel graag tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten