zaterdag 19 september 2020

Stampin' Up! Triangle Pizza Box - NL

In mijn vorige video heb ik jullie laten zien hoe je 6 geweldige driehoeken in één klap kunt maken (heb je deze video nog niet gezien? Klik dan hier). Deze driehoeken zijn zo mooi geworden, dat het natuurlijk zonde is om ze niet te gebruiken. Na wat rondkijken naar wat ik met deze driehoeken zou kunnen gaan doen, kwam ik bij een geweldige video terecht van Angelina Clark van IntaTwyne Designs. Zij maakte in de video een Triangle Pizza Box. Dit was waar ik naar zocht, maar helaas pasten de driehoeken, die ik gemaakt had, niet. Dus na wat omrekenen (o.a. van inches naar centimeters) en het loslaten van de stelling van Pythagoras op de driehoek (ik heb gelukkig een hoop rekenwonders in huis) ben ik tot deze box gekomen. 


Werkbeschrijving:
  • Neem een vel A4 cardstock naar keuze (uiteraard het liefst een bijpassende kleur) en snij met de lange zijde boven de volgende stukken uit het cardstock (ik geef als eerste de maat aan die je als eerste moet snijden, zodat je alle stukken uit één vel kunt halen) 
    - 1x 9,5 cm bij 18,9 cm
    - 1x 3,5 cm bij 19 cm
    - 1x 3,5 cm bij 21 cm
    - 2x 8,2 cm bij 9,5 cm
  • Neem het stuk van 9,5 cm bij 18,9 cm en ril deze met de lange zijde boven op 8,2 cm en 10,7 cm
  • Draai het cardstock een kwartslag (met de korte kant boven) en maak zowel aan de boven- als onderkant een kleine markering op 4,75 cm 
  • Snij nu vanaf de hoek van de rillijn tot aan de markering en doe dit zowel links als rechts. Dit kan met de Trimmer door beide punten in de gleuf te leggen en zo het snijblad erlangs te halen. (zie het filmpje voor meer duidelijkheid). Herhaal dit ook aan de andere kant. De boven- en onderkant van de box is nu klaar.
  • Neem de strook van 3,5 cm bij 21 cm en ril deze met de lange zijde boven op 1 cm - 10,5 cm en 20 cm en met de korte zijde boven op 1 cm (dit is de plakstrook).
  • Vouw de rilllijnen en knip de plakstrook aan de uiteinden en in het midden in. Aan de uiteinden knip je de kleine rechthoekjes in zoals je gewend bent bij een doosje. 
  • Neem deze strook en plak deze van aan de onderkant van het doosje. De kleine plakstrookjes tegen de achterwand en de grote plakstroken op de bodem van het doosje.  Als tip wil ik je graag meegeven dat je het beste eerst de ene kant kunt plakken en dan pas de andere kant. 
  • Neem nu de strook van 3,5 cm bij 19 cm en ril deze met de lange zijde boven op 9,5 cm en met de korte zijde boven op 1 cm (dit is de plakstrook).
  • Vouw de rilllijnen en knip de plakstrook aan de uiteinden en in het midden in. 
  • Neem een 1" pons en haal een hapje uit de zijkant van de strook (dus niet de plakstrook). Dit zorgt ervoor dat je straks het doosje makkelijker kunt openmaken. 
  • Neem het doosje en doe de deksel dicht. Vouw de strook om het doosje en plak deze vast aan de bovenkant van de deksel. De lijm gaat in dit geval dus aan de onderkant van de plakstroken. 
  • Neem de twee stukken van 8,2 cm bij 9,5 cm en maak aan de lange zijde aan één van de twee kanten een markering op 4,75 cm.
  • Doe nu hetzelfe als bij de buitenkant van het doosje. Snij vanaf de hoek naar de markering en dit herhaal je aan de andere kant. Als het goed is, heb je nu een driehoek (of nou ja eigenlijk twee, omdat je van deze maat twee stukje cardstock hebt hihi).
  • Eén van deze driehoeken plak je op de deksel van het doosje. De andere plak je in het doosje om de plakrandjes weg te werken. Dit hoeft niet, maar is wel netjes. Je zou eventueel voor de binnenkant ook een stukje Designer Series Paper kunnen gebruiken. 
  • Nu is je doosje perfect om er een driehoek op te plakken die je gemaakt hebt met de Stitched Triangle Dies. 
Stampin' Up! Triangle Pizza Box

Is het doosje niet geweldig? En de kleurencombinaties zijn oneindig! 

Bestellen:
Heb je vragen over de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Of wil jij zelf ook met de Stitched Triangle Dies aan de gang en wil je ze graag bestellen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Fijn weekend!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten