zaterdag 14 november 2020

Stampin' Up! Kerstbal gemaakt met Classic Christmas DSP - NL

Het thema van de Lovely Stampers Facebook hop is Kerst. Vandaag wil ik je heel graag iets anders laten zien dan een gewoon kaartje. Ik heb van het Classic Christmas DSP een kerstbal gemaakt. Wil je weten hoe? Klik dan op onderstaande foto om naar de tutorial te gaan. 


Op YouTube kwam ik bij toeval een Russisch filmpje tegen waarin iemand deze bal maakte met Foam. Bij het zien van het filmpje dacht ik meteen...... DIT KAN OOK MET DSP. En het kan inderdaad en je hebt eigenlijk maar heel weinig materialen nodig. 

Werkbeschrijving:
  1. Neem een stukje DSP van 7 cm bij 6,5 cm. Leg de 7 cm zijde bovenaan je Trimmer en ril op 0,5 cm en 6,5 cm. Draai het stukje DSP een kwartslag en ril op 0,5 cm
  2. Vouw alle rillijnen en leg het stukje zo voor je neer dat je zowel boven als onder een rillijn hebt. Neem een liniaal en zet onder de rillijn op elke 0,5 cm een streepje. Herhaal dit ook aan de onderste rillijn. 
  3. Knip nu het bovenste en onderste strookje in tot aan de rillijn precies bij elk streepje. Dus je knipt om de 0,5 cm in. 
  4. Plak het DSP dicht met de plakstrook. Er ontstaat nu een kokertje. Dit leg je even opzij.
  5. Snij nu 12 strookjes DSP van 0.5 cm bij 15 cm.
  6. Neem het kokertje en doe aan de bovenkant een klein dotje lijm precies tussen twee streepjes die je bij punt twee gemaakt hebt. Plak hierop een strookje precies langs de rillijn.
  7. Draai het strookje geheel om de koker heen en plak het strookje aan de onderkant langs de rillijn en ook weer precies tussen twee streepjes. Je maakt als het ware een hele cirkel met het strookje (zie het filmpje voor meer duidelijkheid).
  8. Doe aan de bovenkant een dotje lijm tussen de volgende twee streepjes (opvolgend op het eerste vlakje) en plak daarop de volgende strook.
  9. Plak dit strookje aan de onderkant voorbij het vorige strookje maar wel weer tussen de twee streepjes. Ga zo door tot alle twaalf de strookjes erop geplakt zijn. 
  10. Pons twee cirkels uit het DSP met de 1" pons.
  11. Prik in 1 van de 2 cirkels in het midden een gaatje en haal hier een lusje van lint/twine doorheen. Plak deze op de bovenkant van het kokertje. Vouw hiervoor de ingeknipte vierkantjes plat, zodat je hierop de cirkel kunt plakken. Herhaal dit aan de onderkant van de bal met het andere cirkeltje. 
  12. De bal is nu klaar. 
Stampin' Up! Classic Christmas DSP

Het zorgt voor een paar plakkerige vingers, maar het is zeker de moeite waard. Als de lijm wat opgedroogd is, kun je de bal ook nog wat in model duwen, mocht dat nodig zijn. Het resultaat is echt gewelig en ik denk dat ik er nog wel een paar ga maken. Je moet even de slag te pakken krijgen, maar als je die eenmaal hebt, dan is de bal echt makkelijk om te maken. 

Het papier wat ik gebruikt heb, is het Classic Christmas 6" x 6" Designer Series Paper welke tijdelijk verkrijgbaar is t/m 31 december 2020. Het DSP is onderdeel van de Curvy Celebrations actie die nu gaande is. 

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Stamp Along Workshop Thuis-Editie #2:
T/m 30 november kun je de nieuwste Stamp Along Workshop Thuis-Editie #2 bestellen. Klik op onderstaande foto om naar het bestelformulier te gaan. Wil je meer informatie? Stuur mij dan gerust een mailtje. 



Heel veel stempelplezier!


1 opmerking:

  1. Goedemorgen, wat een leuk idee is dit, ik ga m’n best doen en ga ik kijken of ik dit ook kan maken.

    Groet Angela

    BeantwoordenVerwijderen