woensdag 18 november 2020

Stampin' Up! Gnome for the Holidays funfold kaart tutorial

Elke maand houden wij binnen ons team De Lovely Stampers een kaartenswap. Deze maand werd de swap verzorgd door mijn teamgenoot Simone van Stamped! by Simone. Aan de hand van haar aanwijzingen mocht wij dit kaartje maken. Ik heb er een tutorial van gemaakt, maar alle lof naar Simone hoor!


Deze Diorama kaart is echt super makkelijk om te maken. Als basis neem je een stuk Shaded Spruce cardstock van 16,5 cm bij 14,5 cm en deze ril je met de lange zijde boven op 2 cm - 4 cm - 12,5 cm en 14,5 cm. Op deze manier ontstaan de "luikjes" van deze kaart. Op de luikjes heb ik een strook Classic Christmas DSP geplakt van 1,5 cm bij 14 cm en in het midden van de kaart heb ik een stuk Whisper White cardstock geplakt van 7,5 cm bij 14 cm. Dit stuk cardstock heb ik wel eerst bestempeld met de boom uit de Perfectly Plaid stempelset in Shaded Spruce. 

Stampin' Up! Gnome for the holidays

Om de luikjes met elkaar in contact te laten komen zit er een "brug" tussen in de vorm van twee sneeuwbergen. Hiervoor heb ik een stuk Whisper White cardstock gebruikt van 10,5 cm bij ongeveer 6 cm. De 10,5 cm is van belang, maar de 6 cm zou kunnen varieren. Met de 10,5 cm zijde bovenaan mijn Trimmer heb ik gerild op 1 cm en 9,5 cm. Dit stuk Whisper White cardstock heb ik bewust doormidden gescheurd, waarbij de 10,5 cm in tact bleef. Op deze manier lijkt het net als of je twee sneeuwbergjes hebt gemaakt. 

Stampin' Up! Gnome for the holidays

Ik heb de rillijnen naar achteren gevouwen en ik heb ze vast geplakt aan de zijkanten van de basiskaart. Om de kaart wat te versieren heb de gnoompjes uit de Gnome for the Holiday gestempeld en ingekleurd met de Stampin' Blends. Deze heb ik uitgeknipt en op verschillende plekjes in de kaart geplakt. 

Is het niet een geweldige funfold? Dankjewel Simone voor dit kaartideetje. Simone heeft zelf ook een blog Stamped! by Simone en een super leuk YouTube kanaal, Stamped! by Simone met echt geweldig Nederlandse tutorials. Ga zeker een kijkje nemen door op de links de klikken. 

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Stuur mij dan een mail op danielle.kassing@gmail.com. Je kunt je bestellingen ook naar dit mailadres sturen. 

Heel veel stempelplezier!



Bestel de Stamp Along Workshop Thuis-Editie #2 door op de afbeelding te klikken. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten