zaterdag 12 december 2020

Stampin' Up! supersnel een giftcardhouder maken - NL tutorial

Elke tweede zaterdag van de maand houden wij met ons team de Lovely Stampers een Facebook Hop. Het thema van deze maand is "giftcards". Als ik naar mijzelf kijk, dan vind ik het zelf altijd leuker om een giftcard/geld extra mooi te verpakken ipv het gewoon in een envelop te doen. Maar soms heb je gewoon even geen tijd om een uitgebreide giftcard te maken, dus ik heb een favoriet modelletje welke ik maak als er niet heel veel tijd is. Wil je weten hoe? Klik op onderstaande foto om naar mijn YouTube video te gaan.


En? Makkelijk he? En weet je wat ik zo leuk vind? Als je wilt, kun je in één handeling gewoon drie giftcards maken. In mijn video kun je zien hoe ik er drie tegelijk maak. In de werkbeschrijving hieronder zal ik de materialen aangeven die je nodig hebt om er maar eentje te maken. 

Stampin' Up! Trimming the Town

Werkbeschrijving:
  • Neem een stuk cardstock van 21 cm bij 9 cm. 
  • Met de lange zijde boven, ril je op 5 cm en 14,5 cm
  • Vouw de rillijnen
  • Plak de grootste rechthoek als een pocket dicht door alleen aan het randje een dun strookje lijm te gebruiken. Als je een "hapje" uit deze pocket wilt halen, plak dan eerst het DSP erop, pons het "hapje" en plak het daarna pas dicht als een pocket. 
  • De kleine rechthoek is de flap en daar heb ik de hoekjes van afgerond. Dit is niet een must. 
  • Snij twee stukken DSP van 4,5 cm bij 8,5 cm en 6 cm bij 8,5 cm. Het grootste stuk plak je op de pocket. Bij het kleinste stuk rond je eerst de onderste twee hoekjes af voordat je het op de flap plakt (het afronden hoef je uiteraard niet te doen, als je dit hiervoor ook niet gedaan hebt). 
  • Neem een strook DSP/cardstock van 2 cm bij 22 cm en vouw deze om de giftcard heen als een belly band. 
  • Versier je belly band en je giftcard is klaar. 
Stampin' Up! Trimming the Town Stampin' Up! Trimming the Town 
Stampin' Up! Trimming the Town

Deze giftcards heb ik gemaakt voor de Kerst, maar deze kun je uiteraard voor elke gelegenheid maken. 

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Stuur mij dan een mail op danielle.kassing@gmail.com. Hier kun je ook je bestellingen naar toe sturen. 

Vanaf nu kun je ook de nieuwe You Can Create It kit bestellen. Deze kwartaal kit laat je kennis maken met de producten van Stampin' Up! En aankomend kwartaal is de kit nog specialer, want er zullen voornamelijk nieuwe producten in zitten uit de nieuwe januari-juni mini catalogus. De kit kost € 17,50 inclusief verzending in een brievenbusdoosje en Track & Trace. Bestel nu je eigen kit via het bestelformulier door op onderstaande foto te klikken. 


Fijn weekend en tot gauw!



1 opmerking: