zaterdag 13 februari 2021

Lovely Stampers Facebook hop

Vandaag is het weer tijd voor de maandelijkse Facebook hop van de Lovely Stampers. Het thema van deze maand is "de nieuwe januari-juni minicatalogus/Sale-A-Bration". Deze maand was het voor mij niet moeilijk om aan de slag te gaan, want vandaag is mijn dochter Marit jarig en ze is 19 jaar geworden. Even een hele objectieve opmerking ;)...... wat een knapperd he!!!


Het is al een paar jaar de traditie dat ik voor de verjaardagen een "speciale" kaart maak. Voor haar verjaardagskaart, en dus ook gelijk voor de Facebook Hop, heb ik de Multi Panel Accordeon Fold card gemaakt naar aanleiding van een filmpje van Dawn's Stamping Thoughts. Klik hier als je naar haar filmpje wilt gaan. 

Stampin' Up! Snail Mail Suite

Dit is de voorkant van het kaartje. Ik heb voor de gehele kaart de Snail Mail Suite gebruikt. De tekst op de voorkant van deze kaart komt uit de Nederlandse stempelset Voorjaarswensen. Als je het strikje open doet, dan komt de accordeon fold tevoorschijn.

Stampin' Up! Snail Mail Suite

Is hij niet geweldig! Ik had deze Multi Panel Accordeon Fold kaart nog nooit gemaakt. Ik moet toegeven dat het wat snij en stanswerk is, maar ik ben zo super blij met het eindresultaat. Dit is toch geweldig? In het filmpje van Dawn geeft ze de maten in inches EN ze maakt gebruikt van cardstock van 12" breed. Helaas heb ik dit op het moment niet in huis, dus ik heb het één en ander omgerekend zodat je gewoon A4 papier kunt gebruiken. En toen ik eenmaal aan het omrekenen was, heb ik ook het een en ander omgerekend naar centimeters. 

Stampin' Up! Snail Mail Suite

Hierbij de maten in centimeters:
  • voor de basis heb ik Basic White genomen. Hiervoor snij je twee stukken, eentje van 29,7 cm bij 14 cm en eentje van 11 cm bij 14 cm.
  • Het grote stuk ril je met de lange zijde boven op 9,9 cm en 19,8 cm
  • Het kleinere stuk ril je met de korte zijde boven op 9,9 cm. Het kleine strookje is de plakstrook.
  • Plak beide delen aan elkaar, vouw de kaart als een accordeon en de basis van je kaart is klaar.
  • Hierin stans je de rechthoeken, zoals je kunt zien in het filmpje. 
  • Voor de bekleding van de kaart heb je 6x een stuk gekleurd cardstock nodig van 13,5 cm bij 9,4 cm. Twee van deze delen zijn bedoeld voor de voor- en achterkant van de kaart. In de resterende 4 delen, stans je een rechthoek zoals in het filmpje. 
  • Voor het versieren van de voor- en achterkant heb je ook nog 2x een stuk Basic White nodig van 13 cm bij 8,9 cm. Het versieren van de buitenkant doe je pas als laatste. 
  • Voor de binnenkant van de kaart snij je een stuk Basic White cardstock van 8,2 cm bij 22,9 cm (deze ril je op 7 cm - 14 cm en 21,6 cm) en een stuk van 8,2 cm bij 21,6 cm (deze ril je op 7 cm en 14 cm). 
  • Aan het langste gedeelte zit een plakstrook waarmee je beide delen aan elkaar kunt plakken. 
  • Vouw dit gedeelte als een accordeon en plak het in de basiskaart volgens het filmpje. 
  • Om nu de vlakjes van de accordeon te versieren, heb ik de volgende maten berekend (v.l.n.r.):
    • voor vakje 1 en 6 een eerste mat van 4,4 cm bij 7,6 cm en daarop een mat van 3,8 cm bij 7 cm
    • voor vakje 2 en 5 een eerste mat van 6,3 cm bij 7,6 cm en daarop een mat van 5,7 cm bij 7 cm 
    • voor vakje 3 en 4 een eerste mat van 7 cm bij 7,6 cm en daarop een mat van 6,5 cm bij 7 cm
  • Hoe je de kaart in elkaar kunt zetten, wordt super duidelijk uitgelegd door Dawn in het filmpje. Heb je vragen, stel ze dan gerust. 
Stampin' Up! Snail Mail Suite

Om de binnenkant van de kaart te versieren, heb ik voornamelijk het Snail Mail Designer Series Paper gebruikt en de Snailed It stempelset. Ook heb ik gebruikt gemaakt van de Stampin' Blends om de afdrukken in te kleuren. De Happy Birthday komt uit de Approaching Perfection stempelset die je gratis kunt uitkiezen bij een bestelling van € 60,=. Dit geldt nog t/m 28 februari 2021.

Vandaag wordt een beetje een gekke dag om een verjaardag te vieren. Een jaar geleden hadden wij nog geen idee wat een Corona verjaardag is. Het is zoals het is en samen maken wij er een feestje van. 

Heb je vragen over de prachtige Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen en ook gratis product uitzoeken? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Hier kun je uiteraard ook al je vragen naartoe sturen. 

Heel fijn weekend en tot gauw!



1 opmerking: