maandag 8 februari 2021

Stampin' Up! Condoleance kaart

Wij kennen allemaal wel een situatie waarvoor wij het moeilijk vinden om een kaartje te maken. Dat heb ik met condoleance kaarten. Op mijn YouTube kanaal staan de gratis Sale-A-Bration producten centraal. Met de prachtige A Touch of Ink stempelset heb ik toch vrij eenvoudig een mooie kaart kunnen maken. Klik op onderstaande foto om naar de tutorial te gaan. 


Binnen de groep Nederlandse Stampin' Up! demonstratrices hebben wij vorige week onverwacht een zeer actieve en geliefde collega verloren. Ik ken Ilona de Bont-Beniest niet zo heel goed, maar de paar keer dat ik haar ontmoet heb tijdens een Stampin' Up! evenement, was zij altijd in voor een praatje. Vandaag hebben haar familieleden en vrienden definitief afscheid van haar moeten nemen. Dit leek mij dan ook een mooi moment om te laten zien hoe ik het kaartje ter nagedachtenis van haar heb gemaakt. Het kaartje in inmiddels onderweg naar haar familie.  
Er zijn veel collega demonstratrices die vandaag een kaartje voor haar op hun pagina hebben geplaatst, als erehaag voor Ilona. Ze zou dit echt prachtig gevonden hebben, want ze ademde Stampin' Up!

Stampin' Up! A touch of ink

En dan gevoelsmatig even een gekke overgang, want ik wil je graag laten weten hoe ik dit kaartje gemaakt heb. Voor deze kaart heb ik, iets minder traditioneel, een basiskaart van Soft Seafoam gekozen (21 cm bij 14,5 cm, gerild op 10,5 cm en dubbel gevouwen). Hierop heb ik een mat Just Jade cardstock geplakt van 9 cm bij 13 cm. 

Op een mat van Basic White cardstock van 8,5 cm bij 12,5 cm heb ik allereerst de tekst uit de gratis stempelset Hartverwarmend gestempeld met Memento inkt. Deze set kun je gratis uitkiezen bij een bestelling van € 60,=. 
Daarna heb ik de vlinder gestempeld in Soft Seafoam. Deze vlinder zorgt ervoor dat je later weet waar je de bloemen kunt stempelen. De vlinder heb ik ook nog op een restant stukje Basic White gestempeld en deze heb ik uitgeknipt. Met Just Jade inkt heb ik de buitenkant van de bloementakjes gestempeld. De A Touch of Ink stempelset is een two-step stempelset. Dit betekent dat je een aparte stempel hebt voor de lijnen van bijvoorbeeld de vlinder of de bloemen en daarnaast is er ook nog een stempel om dit in te vullen. Met deze stempel heb ik de bloemen gevuld met Soft Seafoam. Als je alles gestempeld hebt, kun je deze mat op je basiskaart plakken. Als laatste heb ik de uitgeknipte vlinder met Stampin' Dimensionals bovenop de vlinder die direct op de mat Basic White gestempeld is geplakt. 

Stampin' Up! A touch of ink

Op precies dezelfde manier, maar met andere stempels uit de A Touch of Ink stempelset heb ik deze kaart gemaakt. De kleuren zijn iets traditioneler. Wat vind jij mooier? Ik vind ze allebei wel wat hebben eigenlijk. Ik weet niet of je het op de kaart kunt zien, maar op de vleugels van de kolibrie heb de Wink of Stella gebruikt. 

De A Touch of Ink kun je tijdens de Sale-A-Bration (deze duurt t/m 28 februari 2021) uitzoeken bij een bestelling van € 120,=. Wil jij deze set ook graag ontvangen? Stuur dan je bestelling naar danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Heb je vragen? Schroom dan niet om mij een mailtje te sturen. 

Heel veel stempelplezier en geniet van elkaar!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten