maandag 8 oktober 2018

Stampin' Up! Anders dan een envelopje!

Mijn vriendin Caroline stuurde mij op een dag een berichtje met een foto van een cadeaudoosje en met de vraag: Is dit niet wat voor een workshop? Deze 'hint' begreep ik natuurlijk meteen en ik ben gelijk op zoek gegaan of ik ergens een werkbeschrijving kon vinden. Helaas heb ik deze nooit gevonden, dus ben ik maar zelf aan het rekenen en proberen gegaan. En het is gelukt! Of het uiteindelijk dezelfde maten heeft als het oorspronkelijke doosje weet ik niet, maar ik ben echt super blij met het resultaat!

Dit is het doosje!

Stampin' Up! Tropical Chic

Dit doosje hebben we samen tijdens de workshopavond van september gemaakt. De producten die wij gebruikt hebben zijn Tropical Chic bundel en de Tropical Escape Designer Series Paper. Dit papier leent dit zich geweldig voor dit speciale doosje. Het is een heel speciaal doosje want als je hem openklapt dan.......

Stampin' Up! Tropical Chic

....... dan zie je dit! Het is een soort explosion box, zoals wij dat noemen, En ik heb hem zodanig aangepast, dat je op een leuke manier iemand geld kunt geven. Want zeg nu zelf, dit is toch veel leuker dan een envelopje!

Stampin' Up! Tropical Chic

Voor dit doosje heb je precies één A4'tje Whisper White nodig.

De bodem is gemaakt van een stuk cardstock van 8 inch bij 6 inch. Ik heb alle zijden gerild op 2 inch en gevouwen. De hoeken heb ik schuin afgeknipt en daarna heb ik het 'flapje' losgeknipt vanaf de lange zijde van het papier. Deze flapjes heb ik, nadat ik er de Tropical Escape DSP op had geplakt alleen maar dichtgeplakt door aan de onderkant (de losse kant) een heel dun lijntje lijm te gebruiken.

Voor de deksel heb ik een stuk cardstock gebruikt van 6 1/8 inch bij 4 1/8 inch. Hierbij heb ik alle zijden gerild op 1 inch en gevouwen. Je knipt de rillijnen aan de lange zijden tot aan de rillijn. Daarna kun je het dekseltje in elkaar plakken. Ik heb voor de deksel 1/8 inch extra cardstock genomen, zodat het dekseltje net iets groter uitvalt dan de bodem, waardoor het dekseltje er beter op past.

Voor de versiering kun je alles gebruiken wat je wilt. Per mat (laag) wat ik gebruik snijd ik altijd 1/4 inch minder af dan wat de mat daaronder is. Neem nu de deksel. De bovenkant van de deksel is 2 inch bij 4 inch. Voor de eerste mat heb ik zelf een mat van Granny Apple green cardstock gebruikt met de maten 1 3/4 inch bij 3 3/4 inch. De mat die ik daarna gemaakt heb van de Tropical Escape Designer Series Paper is 1 1/2 inch bij 3 1/2 inch. En zo ga je alle kanten af. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en anders hoor ik dat heel graag.

Stampin' Up! Tropical Chic

Om de bloemetjes uit de set toch nog wat extra's mee te geven, heb ik er een Basic Rhinestone opgeplakt en heb ik er glitter aan toegevoegd met de Clear Wink of Stella. Het is en blijft echt een geweldige set.

Heb je vragen over dit doosje en/of de producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:

Stampin' Trimmer
[129722]
€ 36,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten