vrijdag 15 maart 2019

Stampin' Up! Gewoon een stukje Designer Series Paper

Gisteren heb ik jullie laten zien, hoe je met alleen maar cardstock, inkt en een stempelset een prachtig kaartje kunt maken. Vandaag maak ik precies hetzelfde kaartje, maar ik heb nu niet gestempeld, maar ik heb een stukje Painted Seasons Designer Series Paper gebruikt.

Stampin' Up! Painted Seasons Designer Series Paper, Sale-A-Bration 2019

Voor deze kaart heb ik een basiskaart van Whisper White cardstock genomen van 29 cm bij 10,5 cm, gerild op 14,5 cm en dubbel gevouwen. Net als gisteren had ik een ruimte van 2 cm nodig om de tekst te kunnen stempelen, dus de mat Poppy Parade cardstock is 10 cm bij 12 cm geworden.

Als je bij het maken van je kaarten zogenaamde "matten" gebruikt, dan snij je het cardstock steeds 0,5 cm kleiner. Dus als de basiskaart 10,5 cm bij 14,5 cm, dan is de eerste mat 10 cm bij 14 cm, de tweede mat 9,5 cm bij 13, 5 cm, de derde mat 9 cm bij 13 cm, enz. Dus als ik in dit geval de tweede mat van het Painted Seasons Designer Series Paper zou gaan snijden, dan zou hij eigenlijk 9,5 cm bij 11,5 cm moeten zijn. Maar omdat ik deze matten schuin doormidden ga snijden en ik aan alle zijden een gelijke rand wil zien, heb ik er een extra 0,5 cm vanaf gesneden. Het DSP is dus 9,5 cm bij 11 cm. Ik hoop dat ik dit duidelijk genoeg uitleg. Zo niet, laat het mij gerust even weten!

Stampin' Up! Painted Seasons Designer Series Paper, Sale-A-Bration 2019

Ik heb het DSP op het cardstock gelegd en er voor gezorgd dat de randen overal eerlijk verdeeld waren (de randen aan de boven en onderkant zijn wat breder dan de zijkanten). Dit geheel heb ik met de Trimmer schuin gesneden en daarna heb ik het dsp op de cardstock geplakt. Ik heb de tekst uit de Nederlandse stempelset Van Alles Wat gestempeld met Memento Black inkt en daarna heb ik de matten met Stampin' Dimensionals op de kaart geplakt.

Het principe is dus hetzelfde als mijn #simplestamping kaartje van gisteren, maar door het DSP krijg je een heel ander en super leuk effect.

En weet je wat? Dit prachtige Painted Seasons Designer Series Paper kun je t/m 31 maart 2019 gratis meebestellen met een bestelling van € 60,=. Wil je het heel graag hebben? Wees er dan snel bij, want op is op! Heb je nog vragen en/of wil je een bestelling plaatsen? Stuur een mail naar danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:

Stampin' Trimmer
[129722]
€ 36,00

1 opmerking: