donderdag 4 april 2019

Stampin' Up! Sponstechniek tutorial - NL

Het is donderdag, dus het is weer tijd voor een filmpje! De challenge van vandaag is "Techniek", dus drie keer raden waar mijn filmpje over gaat. Juist! Een techniek tutorial.


Een wat vind jij van de sponstechniek? Het is echt super leuk om te doen en ik ben heel eerlijk. Ik heb even wat oefening nodig gehad, maar het ziet er echt veel moelijker uit dan dat het is. Als je maar de goede materialen gebruikt.

Stampin' Up! Puur Natuur spons techniek kaart

Voor mijn kaartje heb ik een basiskaart van Whisper White cardstock genomen van 21 cm bij 14,5 cm. Deze heb ik gerild op 10,5 cm en dubbel gevouwen. Daar bovenop heb ik een mat van Basic Black cardstock geplakt van 10 cm bij 14 cm.

Om de sponstechniek te kunnen doen, heb ik een mat van Whisper White cardstock genomen van 13,5 cm bij 9,5 cm. Ben jij een startende "sponser" of wil je de hele achtergrond sponsen, dan raad ik je aan om een mat van Shimmery White paper te nemen. Dit papier is net wat meer vergevingsgezind als het gaat om sponsen, waardoor je sneller een mooi resultaat hebt. Van een stukje kopieerpapier heb ik een zogenaamde mask gemaakt van een cirkel om te kunnen sponsen (in mijn filmpje leg ik uit hoe ik dit precies gedaan hebt). Ik heb een Stamping Sponge in zessen geknipt en met deze sponsen heb ik de inkt in de cirkel gesponst.

Als eerste heb ik de hele cirkel met Daffodil Delight inkt gesponst. Daarna drie vierde met Pumpkin Pie, de helft met Real red en een vierde met Cherry Cobbler. Daarna ben ik met deze kleuren blijven sponsen om de kleuren goed met elkaar te kunnen blenden.

Ik heb de mask eraf gehaald en met de Stamparatus heb ik de grote boom uit de Nederlandse set Puur Natuur over de ondergaande zon gestempeld. De tekst komt uit de Nederlandse stempelset Van Alles Wat.  Om de kaart af te maken, heb ik met een zwarte Stampin Write Marker de vogeltjes in de kaart getekend.

Ik hoop dat je dit een leuke techniek vind. Ik vind hem persoonlijk geweldig en eigenlijk gebruik ik deze techniek te weinig. En weet je? Hoe vaker ik de techniek gebruik, hoe mooier mijn kaarten worden. Dus blijf vooral oefenen.

Heb je vragen over de techniek, de kaart en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!






Gebruikte producten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten