donderdag 9 mei 2019

Stampin' Up! coin/geld enveloppe met de Envelope Punch Board

De laatste tijd zie je heel veel de zogenaamde 'coin envelopes' voorbij komen (de geld envelop). Zelf maak ik deze enveloppen heel vaak, aangezien het een zoveel leukere manier is om een bon/giftcard/geld cadeau te doen. Ik heb een nieuwe manier gevonden om deze enveloppen heel makkelijk te kunnen maken en wel met behulp van mijn favoriete Envelope Punch Board.

In dit filmpje kun je zien hoe makkelijk het is om er zelf eentje te maken.




Voor deze envelop heb ik gebruik gemaakt van het Happiness Blooms Designer Series Paper. Je neemt een stuk DSP van 8" bij 8" en deze ril je met de Envelope Punch Board op 3 1/8". Daarna volg je de rillijnen en zo ontstaat er een envelop.  Door de kleine flapjes en één van de grote flappen bij te snijden, ontstaat er heel makkelijk een coin envelope. Hoe ik dit precies gedaan heb, is niet makkelijk om te omschrijven, dus graag wil je vragen hiervoor mijn filmpje te bekijken.

Stampin' Up! Bloom by Bloom, Happiness Blooms DSP

Voor in de coin envelope heb ik een kaartje gemaakt. Hiervoor heb ik een stuk Whisper White cardstock gebruikt van 9,5 cm bij 14,5 cm. De bovenste hoeken heb ik op 3 cm afgetekend en deze heb ik schuin afgeknipt/gesneden. Daarna heb ik de kaart bestempeld in de kleuren Night of Navy, Pineapple Punch, Call me Clover en Lovely Lipstick met de Bloom by Bloom stempelset. De tekst komt uit de Nederlandse stempelset Voorjaarswensen.

Ik heb nog een paar variaties gemaakt van deze envelop en ik heb er zelfs een kleinere versie van gemaakt. Zo wil ik je laten zien, dat je deze envelop in elke dessin en in elke maat kunt maken.

Stampin' Up! Bloom by Bloom

Het DSP welke ik voor de bovenstaande enveloppen gebruikt heb, gaan helaas uit de collectie en zijn nog tot 4 juni te verkrijgen. Het gaat in dit geval om de Twinkle Twinkle DSP, de Animal Expedition DSP en de Happiness Blooms DSP. De stempelset Bloom by Bloom en de geweldige Envelope Punch Board gaan ons ook verlaten en zijn nog verkrijgbaar zolang de voorraad strekt, maar uiterlijk tot 4 juni. Wil je één van deze producten bestellen, wacht dan niet te lang. Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heb je nog vragen naar aanleiding van dit project, dan kun je mij ook altijd mailen.

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten