vrijdag 17 mei 2019

Stampin' Up! One Sheet Wonder


Stampin' Up! Garden Impressions one sheet wonder

Gisteren heb ik bij mij thuis in IJsselstein een workshop gehouden en de dames zijn aan de slag gegaan met een One-Sheet-Wonder. Het principe van een One-Sheet-Wonder is, dat je met één stuk DSP meerdere kaarten maakt. Voor deze avond zijn wij aan de slag gegaan met een stuk DSP van 6" bij 6"(ofwel 15,2 cm bij 15,2 cm). Over het algemeen kun je met deze maat vaak zo'n 4 kaarten maken.

Het is ook mogelijk om met een stuk DSP van 12" bij 12" een One-Sheet-Wonder te maken. Dan kun je er vaak wel minstens 12 kaarten mee maken.

Wil je deze One-Sheet-Wonder ook eens maken? Dit zijn de maten:

  • Je neemt een vel (Garden Impressions) Designer Series Paper van 15,2 cm bij 15,2 cm en deze snij je allereerst op 10,5 cm. Leg het overgebleven strookje even opzij. 
  • Draai dit stuk een kwartslag en snij weer op 10,5 cm. Je hebt nu een strook van 4,7 cm bij 10,5 cm en een vierkant van 10,5 cm bij 10,5 cm gesneden. 
  • Snij dit vierkant door het diagonaal door midden. 
  • Pak de strook die je aan het begin opzij hebt gelegd er bij en snij de lange kant op 14,5 cm. Je hebt nu een strook van van 4,7 cm bij 14,5 cm. 
  • Je DSP is nu klaar om 4 kaarten te maken. 
  • Het enige wat je nu nog nodig hebt is 4 basiskaarten van 21 cm bij 14,5 cm, gerild om 10,5 cm en dubbelgevouwen.
  • Neem wat extra Whisper White cardstock en gekleurd cardstock om je kaarten verder te versieren. 
En zo zijn de kaartjes geworden.

Stampin' Up! Garden Impressions one sheet wonder

Stampin' Up! Garden Impressions one sheet wonder

Stampin' Up! Garden Impressions one sheet wonder

Stampin' Up! Garden Impressions one sheet wonder

Omdat ons DSP aan twee kanten bedrukt is, kun je dit DSP uiteraard ook gewoon aan twee kanten gebruiken, zodat er hele verschillende kaartjes ontstaan. En voor de teksten kun je daadwerkelijk elke tekst gebruiken die je wilt (ik heb de Nederlandse sets Bloemen zeggen meer en Voorjaarswensen gebruikt). En wil je nog wat stempelen op de achtergrond? Dat kan uiteraard ook! Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. En dat maakt een One-Sheet-Wonder zo leuk.

Wil je meer inspiratie opdoen en wil je eens een andere one-sheet-wonder uitproberen of juist eentje van een vel van 12" bij 12"? Dan wil ik je graag aanraden om eens op Pinterest te kijken, want daar zijn er echt een heleboel te vinden.

Het Garden Impressions Designer Series Paper gaat ons helaas verlaten, dus wil dit DSP bestellen? Bestel het dan nu. Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Heb je vragen over de One-Sheet-Wonder of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Stuur mij dan ook gerust een mailtje en dan probeer ik je zo snel mogelijk een antwoord te sturen.

Heel veel stempelplezier!



Gebruikte producten:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten