donderdag 20 juni 2019

Stampin' Up! Come Sail Away douchegel verpakking op maat - NL

Afgelopen zaterdag waren wij uitgenodigd voor het feestje van Mandy en Ine van MadebyInepie. Het cadeautje van Ine en Mandy hebben jullie al voorbij zien komen, maar de 7 mannen van het gezin vierden ook hun verjaardag. We hoefden niets mee te nemen, maar je kunt natuurlijk niet met lege handen aankomen, dus heb ik dit voor de mannen gemaakt.


Het is een verpakking op maat voor de douchegel van een favoriet merk. Wil je weten hoe ik dit doosje op maat precies heb gemaakt en hoe ik berekend heb hoe groot het doosje moest worden? Bekijk dan het filmpje goed. Ik doorloop hierin samen met jou de stappen om tot een passend doosje te komen.

Stampin' Up! Come Sail Away, douchegel verpakking op maat

Allereerst heb ik gemeten hoe breed, hoog en diep de douchegelverpakking was en daarna heb ik bepaald dat ik het doosje als volgt zou maken
  • Ik heb een stuk Come Sail Away Designer Series Paper genomen van 23 cm bij 26 cm. Als je een patroon met een richting in je DSP hebt zitten, hou er dan rekening mee dat de 23 cm de breedte van de verpakking wordt en de 26 cm de hoogte. 
  • Ril met de korte kant boven (23 cm) op 7.5 cm - 11 cm - 18,5 cm en 22 cm
  • Draai je DSP een kwartslag naar rechts en ril op 3,5 cm - 21 cm - 24,5 cm. Als je een stuk DSP hebt gebruikt met een patroon zorg dan dat het patroon wijzend naar rechts ligt. Je begint bij het rillen namelijk eerst met de bodem. 
  • Vouw alle rillijnen en knip de bodem zoals je ook bij elk ander doosje doet (je knipt het kleine rechthoekje weg en de rest van de rillijnen knip je in)
  • Aan de bovenkant knip je eerst het smalle rechthoekje weg. Het grote vlak daarnaast wordt de klep dus die laat je zitten en knip je alleen op de rillijn. Het volgende blokje wordt een flapje en knip je ietsjes in. Het grote vlak daarnaast knip je helemaal weg en het laatste blokje wordt ook weer een flapje en knip je weer ietsjes in. 
  • Rond eerst de hoeken van de klep af.
  • Plak het doosje nu in elkaar
  • Je kunt het doosje naar eigen smaak versieren. 
Stampin' Up! come sail away douchegelverpakking op maat

Ik heb de voorkant versierd met de Well Written Framelits Dies en bestempeld met de Well Written stempelset. Daarnaast heb ik de Balloon Bouquet punch gebruikt om de ballonnen uit te ponsen. 

Ik vond het super leuk om iedereen een cadeautje te kunnen geven. En zeg nu zelf, dit is toch super leuk om te geven in plaats van een standaard cellofaan zakje?

Stampin' Up! Come Sail Away douchegelverpakking op maat

Dit zijn drie van de 7 doosjes die ik gemaakt heb. Voor de achterste twee doosjes heb ik retired DSP gebruikt. Ideaal om je DSP op te maken. Helaas ben ik wel vergeten om van alle doosjes samen een foto te maken. Het was in ieder geval een super gezicht zo samen

Heb je vragen over dit doosje en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!





Gebruikte producten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten