donderdag 4 juli 2019

Stampin' Up! Samen een Travelers Notebook maken

De vakantie staat voor de deur en zoals jullie misschien wel weten, werk ik elke ochtend op een basisschool. Ik sta niet voor de groep, maar ik zit bij de receptie. In de winkels zie je allerlei kadootjes opduiken om de juffen en meesters te bedanken voor het afgelopen jaar en mijn project voor vandaag zou je zeker ook daarvoor kunnen gebruiken.


Ikzelf hou elke vakantie een soort dagboekje bij. Deze Travelers Notebook zou geweldig zijn om tussendoor wat dingetjes op te schrijven, zodat ik niets vergeet voor mijn verslag. Daarnaast is het ook gewoon een leuk projectje om iemand kado te doen omdat je het gewoon leuk vindt om te geven.

Stampin' Up! Mosaic Mood Specialty Designer Series Paper

Hoe maak je een Travelers Notebook? Eigenlijk is dat heel eenvoudig. (Ik heb notitieboekjes genomen in een A6 formaat en deze zijn op meerdere plekken gewoon te koop.) 
  • Neem een stuk stevig DSP van 30,5 cm bij 15 cm. 
  • Ril deze op 10 cm - 10,5 cm - 11 cm - 11,5 cm - 12 cm - 12,5 cm  - 13 cm - 23 cm -23,5 cm - 24 cm - 24,5 cm - 25 cm - 25,5 cm - 26 cm
  • Vouw alle rillijnen gewoon met je vingers
  • Bepaal de voorkant en pons in de "rug" zowel aan de bovenkant en onderkant 3 gaatjes netjes verdeeld over het ruggetje. 
  • Maak helemaal in het midden van de rug ook een gaatje voor het elastiek dat er voor zorgt dat de notebook dicht kan. 
  • Haal hier het elastiek doorheen. Begin bovenaan in het midden. Ga van binnen naar buiten en kom weer terug naar binnen door het rechtergaatje ernaast. Ga naar beneden en ga door het rechtergaatje naar buiten en kom in het midden weer naar binnen. Nu ga je weer naar het bovenste gaatje in het midden en via dit gaatje ga je weer naar buiten. Dan ga je via het linkergaatje weer naar binnen, naar beneden en door dat linker gaatje ga je naar buiten en via het middelste gaatje weer naar binnen. 
  • Nu kun je het elastiek dichtknopen en je kunt de notieboekjes erin doen. 
  • Maak nu een lus van een los stukje elastiek door het midden van de rug. Ook nu knoop je het elastiek dicht.
  • Het elastiek kun je versieren met een label, kraaltjes, hangertjes, wat dan ook. Ik heb de 1 3/8" Scallop Circle Punch gebruikt. De tekst komt uit de nieuwe Nederlandse Stempelset "Pluk de Dag". 
Stampin' Up! Mosaic Mood Specialty Designer Series Paper

Wil je deze Travelers Notebook altijd bij je dragen? Dan raad ik je aan het DSP eerst te rillen en te vouwen, daarna te lamineren en weer te vouwen. Het enige is dat wel, dat het dan handiger is om een stuk DSP te gebruiken van 15 bij 29,7 cm zodat je dit met een gewone A4 lamineervel kunt lamineren. Dit heeft als gevolg dat de rechterklep 0,8 cm smaller wordt, maar dat zou niets uit hoeven maken. 

Ik vond het echt super leuk om te maken en ik weet zeker dat ik er nog wel meer zal gaan maken. Ik hoop dat jij er net zoveel plezier aan zult beleven als ik.

Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:

2 opmerkingen:

  1. Danielle...wat ontzettend leuk !!!!! en nee, dit is niet leonieke, maar gewoon haa moeder, Jeannette Voskuyl..

    BeantwoordenVerwijderen