maandag 5 augustus 2019

Stampin' Up! Twee floating kaarten

Tijdens de laatste workshop van het seizoen hebben wij kaartjes gemaakt met de grote hype in kaartenland: De Floating techniek. Ik bedenk mij vandaag dat ik jullie deze kaartjes nog helemaal niet heb laten zien. Met de Floating Techniek maak je twee kaartje in één keer. In onderstaande video laat ik je zien hoe het principe werkt.


In dit filmpje gebruik ik de Geared Up Garage Suite, maar voor het kaartje van vandaag heb ik de prachtige Bird Ballad Suite gebruikt. Dit is het eerste kaartje.

Stampin' Up! Free as a bird floating card

Voor deze kaart heb ik allereerst een heleboel bloemetjes uitgeknipt uit het Bird Ballad Designer Series Paper.  Als basis voor de kaart heb ik Daffodil Delight cardstock gebruikt. Ik heb eerst de bloemetjes er op geplakt (volgens de YouTube video) en daarna heb ik de zeshoek erin geplakt. Deze zeshoek heb ik gestanst met de Stitched Nested Labels Dies en heb van tevoren bestempelt met de Free as a Bird stempelset en ingekleurd met de Stampin' Blends Markers combopacks in de kleuren Daffodil Delight, Crumb Cake, Old Olive en Calypso Coral.

Stampin' Up! Free as a bird floating card

Voor het tweede kaartje heb ik eerst de basiskaart van Daffodil Delight bestempeld met de vogel uit de Free as a bird stempelset met Daffodil Delight inkt. Als je "tone on tone" stempelt, dan krijg je dit prachtige effect. Het middelste stukje van de bloemetjes heb ik op een uitgestanste label geplakt van Whisper White Cardstock. Dit zorgt ervoor, dat het net ietsjes meer opvalt. Daarna heb ik de vogel gestempeld en ingekleurd met de Daffodil Delight Stampin' Blends Markers en deze vogel heb ik uitgeknipt en met Stampin' Dimensionals op de kaart geplakt.

Stampin' Up! Free as a bird floating card

Het is even een werkje, maar de techniek is echt geweldig. En je maakt eigenlijk twee kaarten in één  keer. Dus eigenlijk valt het wel mee qua tijd hihi....

De Free as a Bird stempelset en de Stitched Nested Labels Dies zijn beide apart verkrijgbaar, maar als je ze samen besteld dan ontvang je een bundelkorting van 10%. Wil je deze prachtige set nu ook bestellen en/of heb je andere producten op je verlanglijst staan? Bestel ze dan nu door een mail te sturen naar danielle.kassing@gmail.com en ik verzorg je bestelling graag. Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Ook dan kun je mij een mail sturen op bovenstaand emailadres. Ik zal je zo spoedig mogelijk een antwoord sturen.

Heel veel stempelplezier!





Gebruikte producten: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten