zondag 29 september 2019

Dag 29 #stamperschallenge - bloemen

De challenge van vandaag is bloemen. Nou dit weekend zat boordevol bloemen, maar ik wil graag toch aandacht vragen voor een hele speciale bloem. Is jou de Pressed Petal Specialty Washi tape al opgevallen in de jaarcatalogus?

Stampin' Up! Pressed Petals Specialty Washitape

Zo op het eerste oog zijn het gewoon twee rolletjes Washi tape, maar het linker rolletje is heel speciaal. Op dit rolletje zitten allemaal blaadjes gemaakt van washi tape en als je deze met elkaar combineert, dan ontstaat er een bloemetje.  De Pressed Petals Specialty Washi Tape hoort bij de Pressed Petals Specialty Designer Series Paper en dit zat in de You Can Create It kit van september. Dus ik heb de challenge gecombineerd met de YCCI kit.

Dit was de inhoud van deze maand.

Stampin' Up! You Can Create It kit

En dit heb ik met de kit gemaakt:

Stampin' Up! Pressed Petals Specialty DSP

Als eerste heb ik een basiskaart van Rococo Rose cardstock gemaakt van 10,5 cm bij 29 cm, gerild op 14,5 cm en dubbel gevouwen. Op een mat van Merry Merlot heb ik het Pressed Petals Specialty Designer Series geplakt en hierop het ik de tekst Thinking of You uit de Goodmorning Magnolia stempelset gestempeld. Op een strookje Merry Merlot heb ik een stukje Rococo Rose Gathered Ribbon geplakt en dit heb ik op de kaart geplakt. Deze mat heb ik met Stampin' Dimensionals op de basiskaart geplakt. Als laatste heb ik de bloem erop geplakt die ik gemaakt heb met de Pressed Petals Specialty Washi Tape. Om het kaartje iets meer kleur te geven, heb ik er blaadjes van Mossy Meadow achter geplakt die ik uitgeponst heb met de Leaf Punch.

Stampin' Up! Pressed Petals Specialty DSP

Met het restantstuk van de Pressed Petals Specialty DSP heb ik een envelopje gemaakt met een eindmaat van 10 cm bij 10 cm. Ik heb een stuk gebruikt van 13 cm bij 21 cm. Aan de lange zijde heb ik gerild op 5 cm en 15 cm en aan de korte zijde heb ik gerild op 1 cm en 11 cm. Nadat je alle rillijnen gevouwen hebt, knip je alle kleine rechthoekjes weg behalve de rechthoeken die boven en onder het stuk van 10 cm ziten. Je knipt deze klepjes ietsjes in. Je vouwt eerst de zijkleppen dubbel en plakt dit dicht. Daarna neem je het onderste randje en hiermee plak je het envelopje dicht. De bovenkant sluit je met twee rondjes (in mijn geval met 2 hartje) en een stukje linnen thread.

Stampin' Up! Pressed Petals Specialty DSP

Voor in de envelop heb ik een kaartje gesneden van 9 cm bij 9 cm van Merry Merlot cardstock. Hierin heb ik een gat geponst en daar heb ik een stukje Rococo Rose Gathered Ribbon doorheen gehaald en met een nietje vastgezet. De voorkant van het envelopje heb ik versierd met de Pressed Petals Specialty Washi tape bloem. Hij is prachtig toch? Ook nu heb ik er weer twee blaadjes achter geplakt geponst met de Leaf Punch.

Stampin' Up! Pressed Petals Specialty DSP

De kit was echt weer geweldig! Ik koop mijn YCCI kit bij Hélène den Breejen, maar vanaf dit kwartaal kun je deze kit ook via mijn teamgenootje Anne-Marie Breurkes-Rood aanschaffen. Klik op de namen van deze lieve dames om naar hun website te gaan. Ik ben benieuwd wat er in de nieuwe kit zal zitten.

Bestellen:
Wil je de producten bestellen die ik gebruikt heb? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Heb je vragen, dan kun je mij uiteraard ook een mailtje sturen.

Heel veel stempelplezier!






Gebruikte producten:

Leaf Punch
[144667]
€ 19,50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten