zondag 1 september 2019

#stamperschallenge dag 1 - inkleuren

De maand september staat binnen ons team, de Lovely Stampers, de #stamperschallenge centraal. Deze maand proberen wij aan de hand van een aantal challenges elke dag iets te plaatsen op onze blog, Facebookpagina en/of Instragram. Wil jij ons volgen deze maand? Als je #stamperschallenge intypt bij de social media, dan zul je de projecten van mij en mijn teamgenoten zeker tegen komen.

Dit is de challenge van ons team:

Stampin' Up! #stamperschallenge

De challenge van vandaag is "inkleuren". Om in te kleuren kun je heel veel producten van Stampin' Up! gebruiken. Denk hierbij bijvoorbeeld de nieuwe Sprinklers (die hoog op mijn verlanglijstje staan), de Stampin' Write Markers, de Clear Wink of Stella, maar ook aan de volgende producten.

Stampin' Up! inkleuren

Op de foto zie je de Stampin' Blends Markers, de Watercolor Pencils, de Classic Ink pads en een aantal Stampin' Ink refills. Dit is het kaartje dat ik voor de challenge van vandaag gemaakt heb en die ik gelijk maar naar een lief teamgenootje heb toegestuurd. Gewoon omdat ze het verdient en het heel leuk is om post te versturen en te ontvangen.

Stampin' Up! Good Morning Magnolia #stamperschallenge dag 1
  • Als basis heb ik een stuk Crumb Cake cardstock gebruikt van 21 cm bij 14,5 cm. Deze heb ik gerild op 10,5 cm en dubbel gevouwen. 
  • Daar bovenop heb ik een mat geplakt van Whisper White cardstock van 14 cm bij 10 cm.
  • Als laatste heb ik een stuk Crumb Cake cardstock genomen van 13,5 cm bij 9,5 cm en hierop heb ik twee keer de grote magnolia uit de Good Morning Magnolia stempelset heat embost met Copper Stampin' Emboss Powder. 
  • Nadat dit afgekoeld was, heb ik een druppel witte craft inkt op een clear block gedaan en in combinatie met een heel klein beetje water heb ik dit gebruikt om de bloemblaadjes in te kleuren. Ik heb hier zelf een kwast voor gebruikt, maar je kunt hiervoor ook heel goed je Aqua Pen gebruiken. Ik zou je dan wel aan willen raden om een lege Aqua Pen te gebruiken met het water apart. Dit omdat je bij deze kaart gewoon cardstock gebruikt in tegenstelling tot de Shimmery White cardstock of de Watercolor cardstock die je normaal gesproken in combinatie met een Aqua Pen gebruikt. Deze laatste twee soorten cardstock kunnen veel meer water opnemen dan het reguliere cardstock. Als je op reguliere cardstock teveel water gebruikt, dan gaat het rullen. Dit kun je ook voorkomen door je werk tussendoor zeer regelmatig te laten drogen. 
Stampin' Up! Good Morning Magnolia #stamperschallenge dag 1
  • Als de magnolia helemaal ingekleurd is, laat je hem drogen. Dit kan door hem een tijdje opzij te leggen, maar uiteraard ook door de Heat Tool te gebruiken. Ikzelf heb voor de eerste optie gekozen.
  • Toen de kaart droog was, heb ik de bladeren ingekleurd met Old Olive inkt en een sponge dauber. De bladeren heb ik trouwens niet eerst ingkleurd met de craft inkt. 
  • Op de bloemblaadjes heb ik met een sponge dauber voorzichtig wat Petal Pink inkt aangebracht. Dit maakt het toch net iets meer een magnolia.
  • Als laatste heb ik de tekst uit de Good Morning Magnolia op een strook Basic Black cardstock heat embost met White Stampin' Emboss Powder. Hoe breed de strook precies is, weet ik eigenlijk niet, maar ik heb hem aangepast aan de breedte van de tekst. 
  • Deze strook heb ik met Stampin' Dimensionals op de kaart geplakt. 
Stampin' Up! Good Morning Magnolia #stamperschallenge dag 1

Ik hoop dat ik je een nieuwe techniek van inkleuren heb kunnen laten zien en ik wil je heel graag uitnodigen om het zelf eens te proberen. Ik heb in ieder geval nog genoeg ideeën in mijn hoofd met deze techniek.

Heb je vragen over deze kaart en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Heb je ergens anders vragen over en/of wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!






Gebruikte producten:

Versamark Pad
[102283]
€ 11,50
Embossing Buddy
[103083]
€ 7,50
Sponge Daubers
[133773]
€ 6,00



Geen opmerkingen:

Een reactie posten