vrijdag 20 september 2019

Stampin' Up! Dag 20 #stamperschallenge - one-sheet-wonder

De challenge van vandaag is een one-sheet-wonder. Dit is niet meer of minder dan dat je door een stuk Designer Series Paper op een bepaalde manier te snijden er meerdere kaarten mee kunt maken. Soms wel tot meer dan 10 kaarten. Ik heb vandaag gekozen voor een one-sheet-wonder met een stuk DSP van 6" x 6". Dit zijn de kaarten die ik gemaakt heb.

Stampin' Up! Perfectly Plaid bundle

Deze kaarten heb ik gemaakt met de volgende template. Deze template heb ik gevonden op Pinterest. Pinterest staat vol met allerlei soorten one-sheet-wonders voor 6"x 6" of 12"x 12". Dus ben jij op zoek naar een andere one-sheet-wonder? Kijk dan gerust eens op Pinterest.


Voordat je de template gaan snijden, heb ik een paar tips voor je:
  • Als je DSP een patroon heeft, bedenk dan eerst hoe je je patroon wilt gebruiken/laten lopen
  • Start eerst met het snijden van de rechterstrook van 1,9 cm breed. Daarna kun je deze strook snijden zoals hierboven aangegeven
  • Draai je DSP een kwartslag en snij weer een strook van 1,9 cm
  • Je hebt nu een vierkant over. Snij dit vierkant op 7,6 cm. Dit stuk snij je dan zoals hierboven aangegeven.
  • Het laatste stuk snij je ook zoals hierboven aangegeven. 
  • Voor mijn kaarten heb ik een extra mat Whisper White cardstock toegevoegd. Ik het dit cardstock 0,3 cm groter gesneden dan het DSP zodat er echt een heel klein randje ontstaat. Snij je het DSP in inches dan kun je het beste 1/8" extra aanhouden voor het randje. 
Stampin' Up! Perfectly Plaid bundle

Voor kaart 1 heb ik een basiskaart van Cherry Cobbler cardstock genomen. Het DSP dat ik gebruik voor deze one-sheet-wonder is de Wrapped in Plaid Designer Series Paper. Als je op de template kijkt heb ik de nummers 1 gebruikt (een stuk DSP van 7,6 cm x 8,3 cm en een stuk DSP van 7,6 cm x 5 cm). Ik heb een mat Whisper White toegevoegd en van een stuk Gold Foil heb ik een kerstboom geponst met de Pine Tree Punch. De tekst komt uit de Perfectly Plaid stempelset. 

Stampin' Up! Perfectly Plaid bundle

Voor kaart 2 heb ik een basiskaart van Shaded Spruce cardstock gebruikt. Hierop heb ik het DSP geplakt aangegeven met 2 op de template (een stuk DSP van 13,3 cm x 1,9 cm en een stuk DSP van 1,9 bij 1,9 cm). Ook nu weer heb ik het DSP op een mat Whisper White geplakt. De kerstbomen heb ik gestempeld in Cherry Cobbler en Shaded Spruce inkt en uitgeponst. 

Stampin' Up! Perfectly Plaid bundle

Voor kaart 3 heb ik een basis gebruikt van Shaded Spruce cardstock. Nu heb ik de stukjes Wrapped in Plaid DSP gebruikt aangegeven met 3 in de template (een stuk DSP van 5,7 cm x 5,7 cm, een stuk DSP van 5,7 cm bij 2,6 cm en een stuk DSP van 1,9 cm x 5,7 cm). Hieronder zit een mat van Whisper White cardstock. De boom komt uit de Perfectly Plaid stempelset en deze heb ik eerst gestempeld met Shaded Spruce inkt en daarna nog twee keer zonder opnieuw te beinkten. Om nog net wat extra's aan de bomen toe te voegen, heb ik ze ingekleurd met de Clear Wink of Stella Glitter Brush. 

Stampin' Up! Perfectly Plaid bundle

Voor de laatste kaart heb ik een basis genomen van Cherry Cobbler cardstock. Ik heb de laatste stukjes DSP gebruikt aangegeven met een 4 op de template (een stuk DSP van 5,7 cm x 5 cm en een stuk DSP van 1,9 cm x 7,6 cm). Net als bij de andere kaarten heb ik ook nu een mat van Whisper White cardstock aangebracht. Om de kaart extra kerstachtig te maken heb ik de kerstbomen toegevoegd. 

Een one-sheet-wonder kun je met elk soort Designer Series Paper maken die je zelf wilt. Je kunt er alle kanten mee op en elke keer krijg je een ander resultaat. Je kunt de stukken DSP ook met elkaar wisselen, zodat er weer een hele andere lay-out ontstaat. Genoeg om mee te puzzelen denk ik zo. 

De Perfectly Plaid stempelset en de Pine Tree Punch kun je beiden apart bestellen, maar als je ze samen in een bundel bestelt, ontvang je een bundelkorting van 10%. 

Heb je vragen over deze one-sheet-wonder en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten