dinsdag 24 september 2019

Stampin' Up! Dag 23 #stamperschallenge - embossing

De challenge van 23 september is embossing. Je kunt op verschillende manieren embossen. De heat embossing heb je al regelmatig voorbij zien komen. Je kunt ook embossen met je stansen, maar dit zal ik je op een ander moment laten zien. Vandaag ga ik embossen met een embossing folder.

Op YouTube zag ik een tijdje geleden een filmpje voorbij komen van Mixed Up Craft. Zij had een 'faux leather' handtasje met bijpassen portemonneetje gemaakt. Toen ik het filmpje had gezien, wist ik meteen dat ik dit zelf ook een keertje na wilde gaan maken. Ik heb een giftcardhouder gemaakt geïnspireerd door dit filmpje. Of de maten hetzelfde zijn weet ik niet, want na die ene keer heb ik het filmpje eigenlijk niet meer bekeken. Daarnaast heb ik mijn maten aangepast aan de giftcard die ik voorhanden had.

Stampin' Up! tufted embossing folder

Ik ben begonnen met een stuk Basic Black cardstock en deze heb ik embossed met de Tufted Embossing folder. Voordat ik het cardstock in de embossing folder stopte heb ik het eerst lichtjes nat gespritzt met de Stampin' Spritzer, zodat het relief nog beter zichtbaar werd. Na het embossen heb ik het cardstock gesponst met een Sponge Dauber en Frost White Shimmer Paint. Hierdoor onstaat een beetje het leather gevoel.

Stampin' Up! Tufted embossing folder

Hierna heb ik het cardstock gerild en daarna heb ik deze dubbel gevouwen en de onderkant heb ik vastgeplakt met een Tear and Tape. Van de klep heb ik de hoekjes afgerond met de Trio Punch. Daarna heb ik met de 1" circle punch een rondje geponst uit een stuk Basic Black cardstock. Hier heb ik de letter DK op gestempeld met Versamark inkt en heat embost met zilver embossing poeder. Daarna heb ik de cirkel op de klep geplakt en heb ik er een rondje klittenband achter geplakt.

Stampin' Up! Tufted embossing folder

Super leuk om een giftcard cadeau te geven toch?

Heb je vragen over deze giftcard en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder.

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:

Sponge Daubers
[133773]
€ 6,00
Versamark Pad
[102283]
€ 11,50

2 opmerkingen: