zondag 8 december 2019

Stampin' Up! Elfie kerstkaart

Na een drukke week met allerlei Sinterklaasfeesten heb ik eindelijk weer even de tijd om rustig te gaan zitten en voor jullie een blog te schrijven. Jeetje wat een hectische week, maar ik zou het daarentegen ook voor geen goud willen missen. Heerlijk Sinterklaas vieren thuis met de familie, maar ook zeker op school met al die lieve kinderen. Alleen die gezichtjes bij de aankomst al!

Maar tot de orde van de dag! De grootste Kerstboom van de wereld brandt weer in IJsselstein en ik ben druk met het schrijven van mijn kerstkaarten. Bij het schrijven, merkte ik dat ik er nog een paar tekort kwam, dus genoeg reden om mijzelf even op te sluiten in mijn knutselkamer (nou ja officieel is het een studeerkamer/kantoor, maar ik heb het een piepklein beetje overgenomen hihi....).

Ik ben heerlijk aan de slag gegaan met de stempelset Elfie en ik heb er maar gelijk een filmpje van gemaakt voor jullie.


Nou dat was mij wel weer een filmpje zeg! Het ging niet helemaal vanzelf! Maar als ik het een beetje omdenk, dan is het voor jullie misschien juist wel leuk om te zien, dat het niet allemaal vanzelf gaat en dat er verschillende manieren zijn om je "probleem" op te lossen. Van fouten maken leer je toch?
 stampin' up! Elfie

Dit is de kaart die ik eigenlijk samen met jullie wilde gaan maken. Hierbij een werkbeschrijving:

  • Neem een basiskaart Whisper White van 21 cm bij 14,5 cm. Deze ril je met de lange kant boven op 10,5 cm en vouw je dubbel.
  • Op een stuk Whisper White van 13,5 cm bij 9,5 cm stempel je de Elf uit de stempelset Elfie redelijk aan de linkerkant. Stempel naast de elf ook een paar kadootjes. Stempel ook een paar extra kadootjes en een kerstbal op een restant stukje Whisper White. 
  • Kleur de stempelafdrukken in. Ik heb verschillende kleuren Stampin' Blends gebruikt, maar uiteraard kun je hiervoor ook heel goed de blenderpen met inkt of Watercolor Pencils gebruiken. 
  • Maak met de Paper Trimmer aan de linkerkant van boven tot aan de elf een snee en vanaf het kadootje naar beneden. 
  • Knip nu de linkerkant van de Elf uit. En als je dan toch aan het knippen bent, knip dan ook de extra kadootjes en de kerstbal uit. 
  • Neem een (restant) strook DSP van in ieder geval 14,5 cm hoog. Ik heb het Feels Like Frost Specialty Designer Series Paper genomen en dit is oorspronkelijk wit met zilver. Om het DSP toch wat kleur mee te geven, heb ik het gesponst met een Sponge Dauber en wat Real Red inkt. Helaas is het Feels Like Frost DSP uitverkocht, maar deze techniek kun je natuurlijk met elk soort DSP doen als de achtergrond wit of licht van kleur is. 
  • Plak de strook DSP op de linkerkant van de voorkant van je basiskaart.
  • Voordat je het stuk Whisper White cardstock met elf op je kaart gaat plakken, stempel dan eerst een tekst naar keuze. Mijn tekst komt uit de Snowman Seasons stempelset. Plak het geheel met dimensionals op de kaart.
  • Als laatste plak je de extra kadootjes en de kerstbal ook met dimensionals op de kaart. 
Stampin' Up! Elfie

En omdat ik vergeten was om de tekst op de kaart te stempelen voordat ik het met Dimensionals op mijn kaart had geplakt, moest ik dus even een creatieve oplossing zoeken voor mijn "probleem". Dit is het geworden. De tekst heb ik gestempeld op een restant stukje Whisper White en dit heb ik op een restant stukje gesponst DSP geplakt. Ik zeg opgelost!

Bestellen:
Heb je vragen over deze kaart en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je de stempelset Elfie nu met korting bestellen (voor € 21,60 ipv € 27,=)? Bestel hem dan nu want op is op. Stuur je vraag/bestelling naar danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 


Betaling:
Betaling is mogelijk via Tikkie, een Ideal betaallink of door overschrijving. Bestel je rechtstreeks in mijn webshop, dan dien je met een credit card te betalen.

Heel veel stempelplezier!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten