donderdag 23 januari 2020

Stampin' Up! Peaceful Poppies kado kaart tutorial

Tijdens de workshopavond van vorige week hebben we een deze schuifkaart gemaakt. Je kunt hem gewoon als kaartje gebruiken, want hij past in een gewone envelop, maar je kunt er ook een giftcard in plakken. Omdat hij zo leuk was om te maken, heb ik er maar gelijk een nieuw filmpje van gemaakt. Heel veel kijkplezier!


In deze blog zal ik alles nog een keertje op een rijtje zetten:


Stampin' Up! Peacefull Poppies Suite

Als voorbeeld heb ik gebruik gemaakt van de traditionele kleuren van de klaprozen, maar zoals je in mijn filmpje kunt zien, zijn er nog veel meer kleurencombinaties mogelijk.

Werkbeschrijving:
  1. Neem een stuk Poppy Parade cardstock van 21 cm bij 11 cm en ril deze met de korte zijde boven op 1 cm.  Draai het geheel een kwartslag en ril met de lange zijde boven op 10 cm en 20 cm
  2. Vouw de rillijnen met een vouwbeen
  3. Knip het kleine vierkantje weg en knip de aanliggende rechthoeken schuin in.
  4. Knip de lange rechthoek weg aan de kant waar niet de plakstrook zit.
  5. Plak de kaart dicht.
  6. Plak een stuk DSP van 9,5 cm bij 9,5 cm op de kaart en pons aan de bovenkant een hapje uit de kaart met een 1” circle punch.
  7. Neem de restant stukjes cardstock (Real Red, Poppy Parade, Mossy Meadow en Old Olive) en stans hieruit de bloemen en de blaadjes met de Poppy Moments Dies.
  8. Plak de bloemen en blaadjes op de kaart al dan niet met Dimensionals.
  9. Neem het stukje Whisper White van 9,5 cm bij 9,5 cm en stempel hier de klaproosjes op uit de Painted Poppies stempelset. Kleur de bloemetjes in met de Stampin' Blends in de kleur Poppy Parade.
  10. Schuif dit stukje in je kaart en pons een gaatje aan de bovenkant (je kunt op deze manier goed zien waar het gaatje moet komen).
  11. Neem een stukje wit lint en kleur dit met de Stampin’ Blend Poppy Parade. Knoop dit stukje op je kaart.
  12. Je kaart is nu klaar.
Stampin' Up! Peacefull Poppies suite

Voor de kaart die ik in het filmpje heb gemaakt, gebruik je voor de basis Blackberry Bliss, voor de bloem gebruik je Blackberry Bliss en Rich Razzleberry en voor de blaadjes gebruik je gewoon weer Mossy Meadow en Old Olive cardstock. Om de bloemetjes op het witte kaartje in te kleuren, heb ik voor deze kaart de Stampin Write Marker in de kleur Rich Razzleberry genomen. 

En..... welke kleur vind jij het leukst? Ik ben er nog niet uit hoor en ik denk zelfs dat ik nog een paar andere variaties ga maken. Dus hou mijn blog in de gaten.

Bestellen:
Wil jij de Peaceful Moments Bundle bestellen? Of heb jij vragen over mijn projecten en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Als je de Peaceful Moments Bundle bestelt, vergeet dan ook niet een gratis product uit te kiezen uit de Sale-A-Bration brochure, want voor elke € 60,= aan bestellingen mag je hieruit een product kiezen. Wil je hier meer over lezen? Klik dan hier om naar de betreffende blog te gaan. 

Heel veel stempelplezier!




Gebruikte producten:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten