vrijdag 3 juli 2020

Stampin' Up! Impossible card - Facebook Live - NL

Afgelopen woensdag heb ik mijn laatste Facebook Live gehouden voor de zomervakantie. Volgende week woensdag ben ik op kamp en een week later nemen wij afscheid van groep 8. Helaas allebei tijdens het moment dat ik normaal gesproken een Live zou geven. Daarom heb ik besloten om even met een zomerbreak te gaan. Dit betekent niet, dat ik helemaal niet live kom gedurende de zomermaanden, maar in ieder geval niet vast elke woensdagavond. Heb jij de Facebook Live gemist? Klik dan op onderstaande foto om naar de video te gaan. 


Tijdens deze avond hebben we deze Impossible Card gemaakt: 

Stampin' Up! Forever Greenery DSP

Deze kaart kun je in verschillende maten maken, maar ik heb ervoor gekozen om deze kaart zo groot te maken zodat hij in een normale envelop verstuurd kan worden. Het lijkt alsof deze kaart uit meerdere stukken bestaat, maar hij kom echt maar uit één stukje cardstock. Hierbij de werkbeschrijving. In deze beschrijving geef ik aan welke producten ik gebruikt heb, maar uiteraard kun je dit helemaal zelf bepalen. 

Werkbeschrijving:
  • Neem een stuk Whisper White cardstock van 10 cm bij 14 cm
  • Leg de korte zijde boven en maak met een potlood een markering op 5 cm en doe dit ook aan de onderkant. Trek nu een lichte streep met je potlood tussen de markeringen.
  • Draai het cardstock een kwartslag met de lange zijde boven en maak aan de onderkant een markering op 7,5 cm. Zet deze markering ook op de middenlijn die je net getrokken hebt en verbind de markeringen met elkaar.
  • Maak nu een markering aan de bovenkant op 2,5 cm vanaf de linker kant en 2,5 cm vanaf de rechterkant. Doe dit ook op de middenlijn en verbind de markeringen met elkaar. 
  • Neem een rilpen en ril de middenlijn precies in het midden tussen de 2,5 cm en 11,5 cm. 
  • Knip nu de lijnen in die je getrokken hebt tot aan de middenlijn. Dus alleen inknippen vanaf de lange zijden. 
  • Pak de rechterkant vast, draai deze (als een soort wokkel) en druk het middenvlak plat. Je hebt nu de basis van je Impossible card.
  • Om deze kaart te versieren moet je nog wel e.e.a. afmeten. Snij twee stukjes gekleurd cardstock van 6,5 cm bij 9,5 cm. 
  • Neem één van de twee stukjes en leg de lange zijde boven. Maak rechtsboven een markering op 4,5 cm. 
  • Draai het geheel een kwartslag naar links en maak rechtsonderin een markering op 2 cm. 
  • Trek de lijnen door tot ze elkaar raken. Knip op de getekende lijnen. 
  • Leg het geheel op het andere stukje cardstock en knip op dezelfde lijnen. 
  • Snij twee stukjes DSP van 6 cm bij 9 cm en doe hierbij hetzelfde als bij het cardstock. Alleen teken je aan de ene kant op 4 cm af en op de andere kant op 1,5 cm. 
  • Plak het cardstock en DSP op de kaart.
  • Snij een strook Whisper White van 12 cm bij 2 cm. Snij een strook cardstock van 11,5 cm bij 1,5 cm en snij een stuk DSP van 11 cm bij 1 cm en plak dit alles op elkaar. 
  • Plak deze strook ter versteviging op de kaart.
  • Snij een stuk Whisper White van 9 cm bij 5 cm en bestempel deze naar eigen smaak.
  • Snij een stuk cardstock van 9,5 cm bij 5,5 cm en plak hier het stukje Whisper White van hierboven op.
  • Dit geheel plak je op de flap van de kaart.
  • Je kunt de kaart nu verder versieren naar eigen smaak. 
Stampin' Up! Forever Greenery DSP

En je kaart is klaar. Om de Facebook Live voor te bereiden had ik eerst het volgende kaartje gemaakt. Voor dit kaartje heb ik de World of Good DSP gebruikt en de Sailing Home stempelset. Bij het maken van het kaartje had ik wel eerst een denkfoutje gemaakt. Zie jij wat ik bedoel?


Stampin' Up! Sailing home Stampin' Up! Sailing home

Het is echt een super leuke Funfold. En iedereen kan deze maken. Het ziet er echt ingewikkelder uit dan dat het is. 

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Doe jij tussen nu en 3 augustus een bestelling van € 60,= of meer dan ontvang je bij elke € 60,= een waardebon van Stampin' Up! t.w.v. € 6,=. Deze bon(nen) kun je in augustus inleveren bij je bestelling. En bestel je voor 31 juli a.s. voor € 60,=, dan ontvang je niet alleen de tegoedbon, maar ook zal ik de verzendkosten van € 5,95 voor mijn rekening nemen. Deze laatste actie geldt alleen bij mij. 

Heel fijn weekend en tot gauw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten