maandag 24 augustus 2020

Stampin' Up! Cute Fruit Slider Gift card - NL

Vandaag wil ik jullie heel graag iets leuks laten zien. Een Slider Gift Card. Deze slider card heb ik gemaakt voor een verjaardag, maar ik kan mij zo voorstellen dat deze kaart ook heel leuk is om de maken voor de feestdagen aan het einde van het jaar.

Stampin' Up! YouTube tutorial
 
Voor deze kaart heb ik als basis het prachtige Artistry Bloom Designer Series Paper genomen uit de jaarcatalogus en om de kaart te versieren de geweldige Cute Fruit stempelset uit de beginnerscatalogus. 

Stampin' Up! Cute Fruit Slider Gift Card

Werkbeschrijving:
  • Neem een stuk Artistry Blooms DSP van 10 cm bij 28 cm.
  • Leg de lange kant bovenaan je trimmer en ril op 6 cm en 19 cm.
  • Draai het DSP een kwartslag en ril op 1 cm en 9 cm (oftewel op 1 cm van beide kanten)
  • Draai het DSP terug (de rillijn van 6 cm zit nu aan de linkerkant) en ril zowel de boven- als de onderkant op 10,5 cm tot aan de eerste rillijn die je tegenkomt. Deze twee lijntjes helpen je om later tot op de goede lengte je plakstrook weg te knippen.
  • Knip een gedeelte van de plakstrook weg. Met het vlak van 9 cm beneden knip je de smalle strook aan beide kanten weg tot aan de rillijn. 
    Met het vlak van 6 cm knip je de smalle strook aan beide kanten weg tot aan het hulplijntje die je gemaakt hebt. 
  • Vouw alle rillijnen en plak de kaart in elkaar (de onderste flap plak je op de plakstroken)
  • Neem een stuk Whisper White van 7,5 cm bij 16 cm en ril deze met de lange zijde boven op 1 cm en op 12 cm
  • Vouw de 1 cm rillijn naar achteren en de 12 cm rillijn naar voren. Van dit flapje maak je een pocket door aan de randen een heel dun lijntje lijm aan te brengen en dicht te plakken. 
  • Schuif dit stuk Whisper White in de de kaart en leg de rand van het Whisper White (de strook van 1 cm zit bovenaan) tegen de rand van de flap. Doe wat lijm op deze strook en vouw de flap eroverheen. Je slider meganisme is nu gemaakt.
    Als je iets wilt stempelen op dit stuk papier, dan raad ik je aan dit van tevoren te doen. 
  • Nu kun je de voorkant versieren. Ik heb hiervoor de Cute Fruit stempelset gebruikt en inkt in de kleuren Shaded Spruce, Magenta Madness, Mango Melody en Granny Apple Green.
  • De tekst komt uit de Nederlandse stempelset Volop Vrienden. En deze heb ik uitgeponst met de Classic Label Punch en wat bijgeknipt. 
  • Plak nu de fruitjes op de voorkant van je kaart met dimensionals. De kruin van de ananas heeft een dubbele functie. Deze is niet alleen mooi, maar houdt ook de klep van de kaart tegen. Let er dus goed op dat je het niet vastplakt aan de flap.
  • Je kaart is nu klaar om iemand cadeau te doen. 
Stampin' Up! Cute Fruit Slider Gift Card

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Heb je nog kortingscodes liggen van de bonusdagen? Vergeet deze dan niet in te leveren voor 31 augustus. 

Heel veel stempelplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten