zondag 30 augustus 2020

Stampin' Up! Global Creative INKspirations Blog Hop


Hoi en wat leuk dat je een bezoekje komt brengen aan mijn blog. Welkom bij de maandelijkse Creative INKspirations Blog Hop. Samen met Tatiana uit Australie en Angie uit Amerika willen wij jullie wat inspiratie geven uit de nieuwe Augustus-December minicatalogus. Ben jij benieuwd wat ik gemaakt heb?

Hi and thank you for visiting my blog. Welcome to the monthly Creative INKspirations Blog Hop. We, Tatiana from Australia, Angie from America and me from the Netherlands, would like to give you some inspiration with some new products from the August-December mini catalog. 

Stampin' Up! Menagerie mix-up

In de mini catalogus staan heel veel producten voor het najaar, Halloween en Kerst. Door het prachtige weer de afgelopen weken, wilde ik nog even niet aan de gure en koude najaars- en wintermaanden denken die er aan zitten te komen. Dus ik ben aan de slag gegaan met een set, waarmee je alle kanten op kunt. Ik laat je nog heel even in spanning hihi... En ik heb een achtergrond gesponst met deze prachtige kleuren. 

In the mini catalog you will find a lot of beautiful products for fall, Halloween and Christmas. Because we had a heat wave the last few weeks, my mind wasn't yet at cold, windy months to come. So I choose a set for any occasion. Do you want to know which one? I started my card by sponging a piece of card stock in these wonderful colors. 

Stampin' Up! Menagerie Mix Up bundle

Ik heb gekozen voor de Menagerie Mix-Up Bundel. Deze bestaat uit de Menagerie Mix-Up stempelset en de Beestenboel stansen. Met deze set kun je echt een heleboel verschillende dieren samenstellen. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het dier stempelen. Je kunt kiezen uit een lijfje, een koppie, de oren, oogjes, staarten en de snuitjes. Echt geweldig! Daarnaast kun je deze dieren ook allemaal nog eens uitstansen. Is dat niet geweldig? 

I have chosen to use the Menagerie Mix-Up Bundle. In this bundle you will find the stamp set Menagerie Mix-Up and the Menagerie Dies. With this set you can make lots and lots of different animals. You can combine the body, the head, the ears, the tail, the eyes and the nose. Almost everything is possible. You can stamp them, but you can also cut them with the dies out of our card stock. The sky is the limit! 

Stampin' Up! Menagerie Mix Up bundle 
  • Voor deze extended Z-Fold kaart heb ik een basis genomen van Balmy Blue cardstock (10 cm bij 29 cm). 
  • Met de lange zijde boven, heb ik gerild op 3,5 cm en 14,5 cm. Deze kaart heb ik als een normale kaart dubbel gevouwen en bij de eerste rillijn van 3,5 cm heb ik het cardstock naar voren gevouwen. Je hebt nu een soort mini Z-fold.
  • Om de kaart te verlengen heb ik een stuk Shimmery White cardstock genomen van 10 cm bij 14 cm en deze heb ik gesponst met de kleuren Seaside Spray, Misty Moonlight en Night of Navy (zie de eerste foto). Ik heb net zolang met de kleuren zitten spelen, totdat ik er helemaal tevreden mee was. 
  • Toen het klaar was, heb ik er een aantal spetters water op gedaan en dit even in laten trekken. Hierdoor ontstaan de lichtere vlekken. 
  • Dit stuk cardstock heb ik doorgesneden bij 10 cm (met de lange zijde boven). Het stuk van 10 cm bij 10 cm heb ik op het kleine flapje geplakt van 3,5 cm, maar zodanig dat de rand van het cardstock gelijk loopt met de vouwrand van de basiskaart. 
  • Het andere stuk heb ik aan de binnenkant van de kaart geplakt. 
  • Als laatste heb ik ook nog een stukje Whisper White van 9,5 cm bij 9,5 cm bestempeld en in de kaart geplakt, zodat er hier iets op geschreven kan worden. De tekst komt uit de Nederlandse stempelset Volop Vrienden. 
  • Je extended Z-Fold kaart is klaar om versierd te worden. 
  • Ipv het sponsen van je carstock, kun je ook een stuk DSP gebruiken om hetzelfde effect te maken. 
Stampin' Up! Menagerie Mix Up bundle
  • For this extended Z-Fold you take a piece of Balmy Blue card stock of 10 cm by 29 cm (I am sorry about the centimetres).
  • With the long site on top you score at 3,5 cm and 14,5 cm. You fold the card as a normal card and the part where you scored at 3,5 cm you fold the flap to the front. You now have a kind of a mini Z-Fold. 
  • To extend the Z-Fold I took a piece of Shimmery White card stock of 10 cm by 14 cm and I sponged the background with the colors Seaside Spray, Misty Moonlight and Night of Navy (see the first photo). 
  • When the background was finished I made some splatters with water to make the light spots. 
  • This piece of card stock I cut at 10 cm (long side up) and this piece card stock of 10 cm by 10 cm I glued to the small flap. Please take in consideration that the left side of the sponged card stock must be at lined up with the fold of the base card. (I hope you understand what I mean by that. I tried to translate it in my best of English hihi.......) 
  • The other piece of the sponged card stock I glued on the right side of the inside of the card. 
  • I took a piece of Whisper White card stock of 9,5 cm by 9,5 cm and I stamped the grass, flowers and the saying from the Dutch stamp set Volop Vrienden. This piece of card stock I glued to the left side of the inside of the card. 
  • The extended Z-Fold is ready to be decorated now. 
  • Instead of sponging a piece of Shimmery White card stock you can also use two pieces of Designer Series Paper to make this extended Z-fold. 

Stampin' Up! Menagerie Mix-Up bundel

Om net even wat extra's toe te voegen aan de kaart heb ik op de snuitjes, het buikje en op de ballon de Shimmery Chrystal Effects toegevoegd. Het heeft wel even de tijd nodig om te drogen, maar het effect is echt super. 

To give the card something extra's I added some Shimmery Chrystal Effects to the snouts, the belly and the balloon. tI needs some time to dry, but the result is amazing. 

Wil je nog meer inspiratie opdoen? Hop dan snel verder naar mijn geweldige collega demo Angie McKenzie. Ik wens je heel veel plezier.

Would you like some more inspiration? Please hop on to the amazing Angie McKenzie. I wish you lots of fun. 

Bestellen:
Vind jij deze bundel net zo leuk als ik? Bestel hem dan nu door mij een mail te sturen op danielle.kassing@gmail.com. En als je de zowel de stempelset als de stansenset samen aanschaft, ontvang je een extra bundel korting van 10%. Uiteraard zijn ze beiden ook apart te bestellen. 



Deelnemers/Participants
Tatiana Tobin
Danielle Kassing



2 opmerkingen:

  1. This is just TOO CUTE!!!!! Love it! Love your background technique, too. Thanks for the inspiration. xx

    BeantwoordenVerwijderen