vrijdag 9 april 2021

Stampin' Up! Gifcardhouder maken van een envelop!

Vandaag staat er weer een nieuwe tutorial op mijn YouTube kanaal. Vorige week liet ik je een giftcardhouder zien die ik gemaakt had met de materialen uit de You Can Create It kit. Ik kreeg zoveel leuke reacties, dat ik speciaal een tutorial opgenomen heb. Klik op onderstaande foto om naar de video te gaan. 


Hierbij wil ik je graag gratis een werkbeschrijving geven:
  1. Neem een standaard (Stampin' Up!) envelop en plak deze goed dicht. 
  2. Snij van beide korte zijden een piepklein strookje af (zeg 1 mm), zodat er aan beide kanten een opening ontstaat.
  3. Ril met de lange zijde boven op 4 cm en vouw dit goed dubbel terwijl de klep van de envelop naar je toe ligt. 
  4. Plak dit "flapje" vast. Je hebt nu de basis voor de giftcardhouder. 
  5. Om de kaart te versieren heb je het volgende nodig:
    • voor de linkerkant heb je een stuk gekleurd cardstock nodig van 3,5 cm bij 10,9 cm en hierop komt een stuk DSP van 3 cm bij 10,4 cm
    • Plak het DSP op de cardstock en plak dit geheel op de linkerkant van de kaart.
    • voor de rechterkant heb je een stuk gekleurd cardstock nodig van 7,5 cm bij 10,9 cm en hierop komt een stuk DSP van 7 cm bij 10,4 cm
    • Plak het DSP op de cardstock en plak dit geheel op de rechterkant van de kaart. 
  6. Neem een cirkel pons en pons een hapje uit de rechter zijkant van de kaart.
  7. Snij een stuk Basic White cardstock van 11,5 cm bij 11 cm en plak hierop een stuk licht gekleurd cardstock van 11 cm bij 10,5 cm. Dit is de kaart voor in de rechter pocket. Deze kaart kun geheel naar eigen inzicht bestempelen/versieren. 
  8. Versier de voorkant van de kaart.
Stampin' Up! Sand and Sea DSP

Super eenvoudig toch? Heb jij al eens eerder een giftcardhouder van een envelop gemaakt? Er zijn nog veel meer voorbeelden te bedenken!

Bestellen:
Heb je vragen over dit project en/of de Stampin' Up! producten die ik heb gebruikt? Wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. 

Heel veel stempelplezier!









1 opmerking: