donderdag 10 januari 2019

Stampin' Up! Tutorial giftbox voor kaarten

De afgelopen dagen heb ik al verschillende kaarten gemaakt met de nieuwe Nederlandse stempelset 'Vlinderdans'. Toen ik dit stapeltje op tafel zag liggen, bedacht ik mij hoe leuk het zou zijn om dit als setje aan iemand cadeau te doen.

Om het leuk te verpakken, heb ik een giftbox ontworpen en in dit filmpje laat ik je stap voor stap zien hoe je deze kunt maken.


En dit is mijn doosje voor de kaartjes:

Stampin' Up! Botanical Butterfly DSP

  • Voor het doosje heb ik een stuk Whisper White cardstock gebruikt van 21 cm bij 29 cm. 
  • Ril dit vel met de lange zijde boven op 2 cm - 13,5 cm - 15,5 cm en 27 cm
  • Draai het cardstock een kwartslag en ril met de korte zijde boven op 2 cm en 19 cm
  • Vouw alle rillijnen
  • Pak het cardstock vast met de lange kant boven en knip alle verticale rillijnen tot aan de eerste horizontale rillijn (zie filmpje). Knip deze vierkantjes ook ietsjes in.
  • Herhaal dit aan de andere kant nogmaals
  • Plak nu de bodem van het doosje in elkaar door vier van de vierkantjes aan dezelfde kant vast te plakken
  • Voordat je de deksel maakt, pons je een hapje uit de lange kant met een cirkel pons. Hierdoor kun je later het doosje wat makkelijker open maken.
  • Plak nu de deksel in elkaar
  • Nu is het doosje klaar om te versieren. Ik heb hiervoor een strip Basic Black cardstock gebruikt van 2,5 cm breed en hier heb ik een banner van gemaakt met de Tripple Banner Punch. Daarbij heb ik ook een dun strookje genomen van Botanical Butterfly Designer Series Paper en hier heb ik een banner van geknipt. In mijn filmpje geef ik je een tip om dit makkelijk te kunnen doen.
  • Ook heb ik het vel met de vlinders uit de gratis Botanical Butterfly DSP genomen en heb ik een drietal vlinders uit het DSP geponst met de Butterfly Duet Punch. Deze vlinders passen perfect. De vleugels heb ik iets gevouwen en "gekruld" en daarna heb ik ze op het doosje geplakt. Hierdoor lijkt het net alsof de vlinders wegvliegen.
  • Als laatste heb ik de Clear Wink of Stella gebruikt om de vlinders een glimmertje mee te geven.  
Stampin' Up! Nederlandse tutorial voor een giftbox voor kaarten

De kaarten passen precies in dit doosje inclusief enveloppe. Ik heb nog een idee voor het versieren van het doosje. Je kunt het cardstock ook eerste bestempelen voordat je het gaat rillen, knippen en plakken. Zo krijg je weer een heel ander effect.

De Botanical Butterfly Designer Series Paper kun je op dit moment, gedurende Sale-A-Bration, gratis kiezen bij een bestelling van € 60,=. Wil je meer weten over de Sale-A-Bration? Klik dan hier.

Wil je gebruik maken van de Sale-A-Bration en wil je een bestelling plaatsen? Stuur mij een mail op danielle.kassing@gmail.com en ik help je graag verder. Uiteraard kun je op dit mailadres ook terecht voor vragen. 

Vind jij het leuk om mijn filmpjes te volgen? Dan zou ik het heel leuk vinden als jij je wilt abonneren op mijn YouTube kanaal. 

Heel veel stempelplezier!










Gebruikte producten:

1" Circle Punch
[119868]
€ 16,00

Geen opmerkingen:

Een reactie posten